nytt för idag

Nytt för idag är att jag äter plopp. Det har jag såklart ätit förut, senast möjligen i förrgår eller i förrförrgår, men för idag är det nytt. Nytt i världen är att det går dåligt med japans kärnbränsle i dom där kraftverken. Det kan gå ännu mycket värre snart också så det ska man förstås inte skämta om på något sätt, men nytt är det. I sverigenyheterna var ett repotage om en som hade två döttrar som inte ville gå på toa på skolan, så personen i fråga som var en driftig man ordnade 50 tusen i spons från olika företag så att skolan byggde två nya och fina toor (toaor, toer?). Den nyheten säger nog en del om att vi har det rätt bra här i landet ändå. Och mina plopp säger kanske nåt om att jag har det rätt bra jag också. Det tror jag att jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0