framtiden

jasi. årstidsrapporteringen är här igen med nyheten att det numera är höst. nåja nästan höst iaf. men nätterna är fortfarande varma och knappt ett enda gult löv har siktats än. till skillnad från på min fönsterkarm där det alltid är höst. sommaren har varit en positiv erfarenhet även om jag egentligen inte uträttat alls så många årstidsrelaterade saker som man i sina ystraste förhandsspekulationer kan fantisera om i april. men trevligt har det varit. de senaste dagarna har jag också varit extremt nära att spontanåka till fjällen och dra upp några rödingar, men smhi förutspår nu regn varje dag de närmaste 2 veckorna i fjällvärlden så det får framtiden utvisa hur det blir med det.
Framtiden är annars ett rätt intressant begrepp eftersom det sägs inte ha uppfunnits förrän för tusen år sen eller nåt sånt. Innan dess tänkte man mest bara i cykler. Livscykler, årstider, månvarv och dagar. Det känns ändå lite mer harmoniskt att se på världen på det viset. Som det är nu springer livet fram efter en rät tidsaxel som dessutom kunde varit klart längre. Det är mycket man bör hinna med helt enkelt. Man måste förstås inte men det är lite som att gå på gröna lund och nöja sig med att prova på pilkastningen och kanske köpa en glass.
På det temat såg jag the bucket list igår, så kanske bör man göra en sån lista så man får lite struktur och fågelperspektiv häri livet. Listor generellt är annars bra om man är en vanvettigt tankspridd person som jag råkar vara. Så vi får se vad som händer. Numera har iaf världen enat sig om att framtiden ligger framför med historien bakom (förutom en indianstam i amerika som lustigt nog backar in i framtiden).

Inte minst ska man hinna med Civilization IV. Det här är ju vansinnigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0