dodo come back

jag sköt min tetrateori i sank igår. visserligen utblandat med lite öl men jag kan inte längre peka på entydiga data. roligt var det iaf. poker och grillning och sen barrunda, men så ni vet har jag alltså mått som lillprinsen idag. till andra saker jag hunnit med denna dag hör byta däck och tvättat bilen (för första gången sen ifjol somras?) samt ätit i sandfors. till saker jag ska hinna med innan jag lägger mig hör att äta storplättar och se på en film eller serie. eller spela ett fartfyllt racingspel som jag laddat ner och som är ganska skojigt
jag ska också göra klart bokföringen som inte gör någon glad, men med lite tur kan jag lämna in rätt blankett så att fskattpapperet hamnar i malpåse från och med i år. bokföringen är dock jobbig för den görs bara en gång om år (för att jag oftast bara gör saker när jag måste) och jag har såpass dålig ordning på mitt privata cash flow att jag måste räkna ut vartenda kortköp jag gjort under hela året. varenda liten varmkorv på statoil eller påse zoo måste med. och det tar tid, och det går inte ihop men framförallt är det oändligt tråkigt. dessutom har jag alltså tur om jag hamnar på noll så det är inte direkt att man har nåt för jobbet. men jag klagar inte.. jag behöver ju inte svälta sålänge jag kan pumpa i mig mikroplättar och burkgrädde. eller ett dygnsgammalt halvätet skrov (som visserligen har stått i kylen jag är ingen barbar). smaklig måltid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0