beef

Nu är det redan onsdag och en ny vecka har alltså börjat. I min tillvaro innebär det iofs inte alltid så stor skillnad men här kommer detaljerad information
Fredagen började med att jag och esther övningskörde till byske eftersom syrran lovat en kompis att ta lite blommor till hennes morfars grav plus att byske är ett lämpilgt resmål för en övningskörningsexpedition. jag är ju rätt så lugn av mig normalt så efter att esther sneddat över några trottoarkanter och några close calls med skåpbilar lutade jag mig tillbaka och accepterade mitt eventuella öde. dessutom var jag trött. allt detta berättar jag dock som en förevändning för att vi så småningom missade avfarten till byske och istället hamnade i piteå.. något vi inte insåg "det är ju sjukt långt till byske.." osv förrän vi passerade infarten till pite havsbad. nåväl väl där vände vi förstås och resten av färden kännetecknades av det välbehag som bara infinner sig när man vet att man är på rätt väg. Vi stannade också vid ica i byske.
Saker jag köpte på ica i byske
* Godis
* Fanta
* Snus
* En deo
Sen for vi hem och esther och simon bjöd på mat varefter jag åkte hem och tog mig en öl som den livsnjutare jag är. Sen en till och sen blev jag förstås enormt sugen på att hitta på nåt varefter jag fick tag på simon och erik så vi åkte till kåffein under uppsyn av pelle som var chaufför. skoj fast snart var det frasses som gällde och färd hem, i samband med vilket jag fick beef med nån svarttaximänniska. jag ringde och beställde och avbeställde samma skjuts ett orimligt antal gånger (2) vilket följdes av ett klick i luren och nu kan jag bara hoppas på att slutet kommer bli snabbt och smärtfritt.

även lördagen bjöd på festligheter, först tatung med syrran och simon och jens och sen liknande kåffeinhäng och utgång, dock denna gång på stadshotellet. roligt det med. jag är som en riktig festprisse. annars i veckan har jag mest tagit det lungt som jag brukar. imorgon ska jag dock ner till umeå och demonstrera mina uppsatsplaner för bertil.
övrigt värt att notera: krullet har jobbat sig ut ur fontanellen. men som sagt nästa gång blir det kanske att raka bort allt. även om jag mer skulle likna en cancersjuk flicka än bruce willis i toksnagg skulle dett va skönt att få bort det.

och så tänkte jag avskluta med en något skojfrisk bild på det andra knortet jag sett i sommar


veckans vårtecken

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kåffein var fasen ett bra hangout. Men hörru du du du suger på att uppdatera... har uppsatsen ätit upp dej ellor?

2009-06-02 @ 14:03:58
Postat av: matteus

Jo jag kanaliserar ju all min kreativa energi dit numera..=P. nä så seriöst är det inte direkt. fast igår när jag vaknade hade jag drömt att jag var antikrist och att min framfart hade förutspåtts i Amos bok i bibeln, så jag måste nog tagga ner lite på nietzschestudierna hoho.. samt läsa amos bok och se om jag verkligen är den ondes hantlangare.



men bloggen är jag lite less på alltså.. hur gör du för att hålla kärleken vid liv? efter 1½ år är det lätt att det blir slentrian i förhållandet

2009-06-02 @ 16:15:55
Postat av: Camilla

Hoppsan Kerstin, du är då sannerligen hängiven dina studier! Filosofi är ju dock intressant så jag har full förståelse för att din hjärna går igång på det såväl i vaket tillstånd som i drömmarna. Men jag är tacksam över att jag inte drömmer i ekonomiska termer och går vilse i ekvationslabyrinter… vilken mardröm det hade varit. Du får dock vara försiktig så att du inte blir sinnessjuk likt Nietzche.



Ja hur håller man bloggkärleken vid liv egentligen? Jag är rädd att jag inte har ett bra svar på den frågan, själv känns det som att jag sprängs inifrån om jag inte får skriva av mig mellan varven. Jag får snarare hålla tillbaka.. Låt mig använda ett något justerat citat från din vän Amos ” låt orden välla fram som vatten och tankarna som en outsinlig ström!”

2009-06-03 @ 09:59:54
URL: http://tvivelaktigt.blogg.se/
Postat av: matteus

han var klurig den där amos men mina tankar väller snarare fram i formen av en virvel... när dom nu väller. och nu är det hemtenta tills på måndag. jag undrar hur många våldsbrott som orsakas av studier

2009-06-04 @ 19:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0