hej och hå

den här dagen har som antyddes igår gått i studiernas tecken. och nu har jag ont i huvet. dessutom har jag blivit snorförklyd vilket möjligen spär på känslan att man lever i en liten vakumbubbla såna hära dar. ingenting kommer undan. andas, äta, skita, sett på tv en knarkinspirerad japansk barnfilm som med lite fantasi var rätt filosofisk, och t.o.m. drömt att jag var på föreläsning eller vade det var jag drömde. dock känns det som jag gör allt utom skriver (vilket jag bara gör undantagsvis) och att anledningen till att jag gör allt annat är att stilla mitt filosofityngda samvete som säger att man absolut borde plugga men inte behöver skriva precis hela tiden utan att man också kan tillgodoräkna sig tid när man "funderar lite". nu är ju det här ämnet rätt tacksamt att "fundera lite" över men jag misstänker att ingen kommer att tacka mig ändå i slutändan eller märka skillnaden när det oftast slutar med att jag hittar allt man behöver veta inträngt på två sidor i nån av skolböckerna.

----------
stoppa pressarna. takida släpper en platinum edition av den skivan dom släppte förut. remastrad är den dessutom. vilket skämt. det måste ju vara lite underbetyg till den första killen som mastrade för ett par år sen(!). sicken marknadsföringsbluff.




det finns skivor som det aldrig på några som helst villkor är okej att sammanfattas med.

-------
jag misstänker att jag är "permanent bannlyst" från DChubben acelit. kanske har dom tröttnat på att ge mig små tillfälliga bannor då jag delar ut en film som inte är packad på rätt rar-vis eller nåt annat viktigt som man kan anmärka på.
eller mer troligt är väl kanske att "hubben" bara inte funkar av nån anledning idag. Men Hursomhelst är det fett med irriterande att inte kunna ladda hem vad man vill och det fort. jag känner mig inlåst. jag vill ha den där coldplaylåten som dom snurrar på coldplays sverigespelning-reklamen nu. (och det här skriver jag delvis bara för att visa min storsinthet eftersom coldplay i likhet med takida i princip förtjänar inget utom aversion, men jag är är alltså inte sämre än att jag kan ändra mig, eller iallafall göra vissa, om än små, undantag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0