blandade favoriter..

... ur dagens aftonbladet.. Aftonbladet är det väl ingen som tar på större allvar än kamratposten men man kan ändå få yrsel när rubriker och artiklar har olika uppgifter och annat godis. Här är ett smakprov från idag

klimathotet


av vi som bor i sverige drabbas södra sverige och alltså framför allt barnen hårdast, då man inte säkert kan veta hur det blir med snötillgången när tomten kommer. (okej här läste jage fel först och läste vit jul varje år men nu har jag bemödat mig att klistra in det där och det är väl tillräckligt fånigt att fokusera på våra barnbarns julars snötillgång som det som mest står på spel. kanske


och hockey



Krislaget skellefteå stormar ut ur SMslutspelet och spelarna som har något vett räddar sig bäst dom kan, avslöjar Sportbladet. 12 spelare utan kontrakt som just nu sträcker sig över nästa säsong säger artikeln. det är väl ungefär normalt dock? I SSK är siffran 18, i Luleå 14 och i HV är det 20st (åtminstone för en månad sen).. och det är dom enda klubbar jag för den noggranna uppföljningens skull kollade upp. så där har får ni ett gratis scoop, sportbladet.

Lite mer i kappaneftervinden-anda som wennerholms blogg bidrar med.



och sen ett dygn senare



wennerholms gunst är inte långvarig. nu har han ju sinnersnärvaro nog att påpeka det själv men man måste beundra rubrikvalet ändå. för ingen kvällstidningsläsare tycker ju om det som är nyanserat.
nu såg jag inte hela matchen och dom fick ju rätt bra med pisk enligt resultatet men 1a perioden som jag såg hela var ju helt jämn. men dom måste ju ha spelat ofattbart dåligt i resten av matchen har jag förstått. avrättade som dom blev och allt.


sådär. nu kan jag få ro i hjärtat efter allt klistrande. världen har fått veta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0