28 timmar senare

har börjat med språkfilosofi nu. det är för omväxlings skull riktigt tråkigt. ska kolla upp om det går byta bort den delen mot nåt roligare. det var två lärare som föreläste på lektionen idag. och när den ena pratade somnade den andra hela tiden hehe. bara vi tuktade elever som höll oss vakna.
och i övrigt., jag har gjort vissa utsvävningar i köket. främst har jag torkat kött. var grymt sugen på "beef jerky" men eftersom det är dyrare än saffran och jag inte är i position att kasta pengar omkring mig tänkte jag göra mitt eget. hittade ett recept på nätet och marinerade lite lövbiff i ett dygn i soja, vitlök, massor av salt, peppar, senap, persilja och lite annat. det såg lovande ut ett tag. sen gick det hela in i ugnen på 50 grader med luckan halvöppen i ett dygn. resultatet blev dock att det luktade kött i hela lägenheten samt 4 svarta skosulor av kött som smakar som soja i fast form. ingen hit m.a.o. men kom hit och smaka. det finns kvar.
annars vet jag inte. måste städa har jag räknat ut. det är på min att göra lista. hade jag varit konstnär och någorlunda kreativ hade jag kallat klädhögen i hallen för en installation. som väcker tankar och provocerar. där fick jag till det.

och imorrn blir det hello saferide på nocks! ska bli skitkul. hon är duktig den damen.'


ska trängas med kulturkoftorna imorrn

här är förresten köttet

tog några bilder till också för att i efterhand kunna räkna ut var allt gick fruktansvärt fel. men jag kanske lägger upp dom vid  ett senare tillfälle. tills vidare utgör detta nr 9 på missar i köket för er som suttit på stolskanten i väntan på den utvecklingen.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad var det jag sa? Om köttet :P

2009-02-05 @ 08:58:55
Postat av: camilla

det där ser ju fantastiskt misslyckat ut, det måste ju vara något av det mest katastrofala du lyckats med i köket med tanke på alla förberedelser. hyffsat tragiskt... hoppas att du får trevligt på hello saferide idag! jag är ju inte mycket för kvinnliga artister så jag tycker givetvis att hon är överskattad. men jag är ju som jag är... inskränkt är kanske rätt ord =)

2009-02-05 @ 15:04:20
URL: http://tvivelaktigt.blogg.se/
Postat av: tore

hehe öh.. jo vem vet en dag kanske jag kan se tillbaka och skratta åt händelsen. men det kommer ta tid, det måste det få

2009-02-06 @ 21:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0