sovis

Gäsp. Skönt det är att kunna dra sig ett tag. Har somnat om och vaknat säkert femton gånger på morgonen och varje gång hatt en ny dröm i färskt minne. Skulle kunna skriva en hel novellsamling från nattens eskapader med andra ord. En usel samling visst men sammanhang tänker man ju inte på när man drömmer.
Är lite rebell idag och hoppar över den "närmast" obligatoriska 3-timmarskursen hur man söker på biblioteket. Det där ordet närmast var allt jag behövde veta för att bestämma mig. Har nämligen gått en sån där kurs förut och det är inget jag ser tillbaka på med glädje.
Annars fortlöper skolan på som tidigare. Fortfarande lika intressant så jag tror den här hösten kommer gå fort. Senast diskuterade vi döden som jag inte tänker på så alldeles ofta. Så lite ångest får man ju när den möjligen kommer vara för evigt. Inte för att man kanske kommer kunna räkna dagarna där man ligger 6 fot under men att världen fortsätter utan mig i den känns ju något meningslöst. Möjligen säger det nåt om mig som person att det är just det som slår mig.,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0