das universität

Känner att jag måste nämna den stora grejen som hänt i veckan. Jag har ju alltså fullgjort första dagarna av Filosofi A i ume. Och även om fyra timmar per dag med buss låter mycket så funkar det iaf änsålänge bra och föreläsningarna är faktiskt grymt intressanta. Brukar ha svårta att koncentrera mig två timmar i sträck annars men nu springer tiden iväg. Hoppas det fortsätter i den stilen. Klassen är bara bra också även om man inte hinner träffas så mkt då vi alltid bara har en föreläsning om dan och sen är det till att jaga buss. Nåjo.

För övrigt inser jag att min påstådda artikelserie om mina "kulinariska snedsteg" går lite trögt. Mycket därför att misslyckandena inte kommer i så tät följd som förväntat, mycket därför att jag inte lagat särskilt mycket sista tiden utan återfallit till skrov och findus. (Mitt frasseskrov idag kvalificerade faktiskt som ett kulinariskt snedsteg men då ju inte av mig utan av den vänliga blondinen bakom disken..).
Jag inser också att det faktum att jag gav det första "snedsteget" numret (eller platsen) tio, skulle antyda att varje efterkommande fadäs i någon grad skulle överskugga den föregående. Vilket  ger följden att plats nummer ett oundvikligen kommer bli ett antiklimaktiskt ögonblick där äggskal i omeletten på något vis ska rättfärdiga en sådan position. Inte desto mindre kommer jag dock att fortsätta med denna serie då jag är någotsånär tjurig (och i ärlighetens namn gillar tanken på en lista).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0