brottslighet

Ryktet att vår stad befolkas av björnar och ligister har sedan länge läckt ut i landet. Igår natt blev jag vittne till det sistnämnda. Jag var ute på en t.o.m. för mig sen promenad och skulle passera moröbacke centrum när en bli svänger mot mig efter gångvägen en bit bort. Jag höjer lite på ögonbrynen men går vidare. När jag kommit lite närmare lyfter jag på ena hörluren och hör folk som skriker. En tjej som är ovän med nån och nån mer. Hmm kanske ligister tänker jag men fortsätter måhända omotiverat orädd mot bilen. (Möjligen påhejad av ett rocky balboa-medley i lurarna, det minns jag inte nu). Med bara några meter kvar väljer jag att svänga av på en annan gångväg så man slipper passera exakt i galningarnas blickfång. Från sidan ser jag dock att det är en polisbil som stannat, och med ett öra i luften hör jag nån snubbe ropa "slår man en polis, slår man en polis?". Jag får aldrig riktigt klart för mig om det är polisen som hojtar, vilket känns lite fånigt, eller en kompis till nåt dopehead som slagit en polis (vilket känns ungefär lika dumt). Nåja dokumenterade iaf händelsen i denna CSI-bild.


Ja, det är en polisbil (det heter väl ändå inte radiobil längre?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0