Congratulations, your still in the running towards becoming an old fart

Nu har jag inte skrivit på ett tag men lyckligtvis tror jag inte att världen har stannat för det. Den här bloggen är ju i mångt och mycket en ventil där jag pyser ut lite ånga som annars skulle få matteus att bli alldeles alldeles.. jättearg. Så därför ska jag dela med mig av några saker jag irriterar mig på. Det mesta har tillfälligtvis med tv att göra (eller är det verkligen tillfälligtvis?).. För det första.. Hon i top model.. vad heter hon. Inte naomi campbell utan den andra, ni vet vem jag menar.. Måste hon le med alla tänder hela tiden ständigt och alltid.. Vad har man att le åt hela tiden. Om hon inte var en fd top model så skulle hon klassas som sinnessjuk. Kritvita tänder också som ser ut som en grill på en gammaldags bil i mitten av ett botoxansikte där skinnet är så spänt över döskallen att man skulle kunna studsa mynt på det.. Sen ska vi inte gå in på att hon till varje tävlande varje gång i utslagningen måste säga "Congratulations. youre still in the running towards becoming Americas next top model.." vilken fruktansvärt lång mening.. Kanske om hon sagt det till alla som inte åkt ut som grupp men nej.. jag antar att det är hennes varumärke på något sätt.
För det andra.. han i Absolute home makeover. Det finns så mkt att säga där så jag vet inte ens om jag ska försöka.. Ordet manisk är ju inte i närheten av att beskriva den killen., Sen sentimentaliten är väl den värsta som synts nånsin.. t.o.m. för ett amerikanskt program där dom hjälper stackars krakar..
jaha vad har vi kvar.. Tila Tequila.. hon kanske är dummast i hela världen eller också spelar hon för att få bra tv.
Och en sak till medan jag fortfarande retar upp mig.. dom som säger "mötas upp" när dom ska träffa nån.. varför säger man det? Det funkar ju inte på svenska.. Man kan ju lika gärna bara säga mötas.. varför ska man mötas upp? "Kan vi mötas upp därnere?". Ni hör ju hur det låter. Det kommer ju 100% säkert från engelskans "meet up" och sen har nån 14årig trendsättare översatt det rakt av... Usch.. pff
Sådär andas i påse...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0