inyourfacebook

När man har pluggat ett tag märker man hur man blir allt girigare, av förklarliga skäl. Jag köper ingenting men gör ändå av med sjuka pengar på vardagsgrejs, typ mat. Skulle göra mig gott att spara kvitton och göra årets kassabok men hur kul är det? Då sitter man och har dåligt samvete när man köper 3 punchrullar a 7 spänn i skolfiket när man väntar på bussen. Sjukt olikt mig att tänka på sånt. Är det nu man ska säga touche? (inte helt säker vad det betyder men om det betyder det jag tror det betyder hade det en poäng där).
Girigheten har annars tagit sig uttryck i att jag börjat kolla runt på nätet igen efter ideer och hemsidor och grejer att marknadsföra, och hur det skulle gå till. Jag kan med ojämna mellanrum bli märkligt intresserad av sånt där, så sålänge det inte är tråkigt eller jobbigt är det ju bonus. En del av er vet ju att jag sysslat med sånt tidigare men ni vet nog då också hur jag brukar beklaga mig över hur sjukt mycket enklare allt var för bara några år sen. Och det är faktiskt sant. Nuförtiden är allt ett sånt jäkla finlir vilket är rätt frustrerande, men jag har hittat lite grejer som jag inte har några förhoppningar om till bröd på bordet men nåt att fnula runt med under kalla vinternätter iaf.
Annars har jag ett tag spånat om en ny ide på en hemsida. Som fejsbook fast istället för att lista sina vänner listar man sina ovänner. Kan ju va bra att hålla reda på dom. Kanske hota dom då och då. Eller iaf smäda lite. Tror det skulle bli grymt.. Man ser i nyhetsflödet bara "Erik och Emma är nu ovänner pga att Emma tycker att Erik är ett as". Sen kan man komma överens om att göra upp eller att be varandra om förlåtelse. Grym potential i det där. Inyourfacebook ska den heta har jag bestämt. Dock är domännamnet upptaget.
I övrigt har den där visdomstanden jag symboliskt gnällde över tidigare eskalerat till att bli superond. Eller egentligen inte den utan kinden breve som blivit röd och konstig och som man ofrivilligt tuggar på när man äter. Superirriterande men alvedon hjälpte och nu minsann idag tror jag det blev bra. Kan tänka mig att jag ätit upp den del av kinden som var i kläm och numera tekniskt sett är kannibal.

Nä nu ska jag hasta till bussen. hasta la vista.

Kommentarer
Postat av: camilla

vilken otroligt bra idé du, ska bli spännande att följa upphandlingen!

2008-11-25 @ 15:47:18
Postat av: tore

ska hålla er uppdaterade=)

2008-11-26 @ 11:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0