Ännu en dag. Ännu ett skrov

Min fråga lyder: Varför finns det ingen nyttig mat att köpa. När man blir som man äter så vore det ju bra med ett alternativ för oss som inte alltid lagar middag. Och då menar jag inte Findus potatis och kyckling heller som tydligen är i princip lika onyttigt.
Eller det kanske bara är jag som inte bemödat mig med att se efter. Men jag har för mig att s.k. lunchrestauranger inte har öppet till middag. eller luras man bara av namnet. Jag har också för mig att ställen med passande namn som "dinners" är svindyra. Nåja.

On another note så sitter jag på stolskanten varje dag nu i frågan om jag ska säga upp mig eller inte. Rätt less. Har pratat med akassan och dom ser jag iaf ut att ha som livlina till vintern om det blåser kallt och jag inte fixat nåt att göra efter filosofihösten. Kommer om jag säger upp mig heller knappt missa nåt av EM. Samt att jag får ett sommarlov som inte skådats sen mellanstadiet. Visst väger dom där argumenten tungt?=). Å andra sidan efter ett år på Xzakt så behöver man inga argument. Får skaffa mig en fjärilshåv om man skulle känna sig understimulerad nån dag. Men jag velar på som bara den så det blir säkert inget av med den här uppsägningen. I andra vågskålen ligger ju världsliga saker som pengar. Eller utan att få er att tro att jag blivit soft den dagliga kontakten med mina kära arbetskamerater.


till sist presenteras morgonens ilandsproblem som för mig numera inträffar i snitt varannan morgon. Nämligen när man har slut euroshoppertvål på toan och man istället använder duschkräm som tvål. Vad som då alltså inträffar är att jag glömmer ta med mig den till duschen och måste då klättra ur badkaret och hämta efter att jag börjat duscha. Låter som en bagatell men ni som upplevt samma frustration och panik när man inser att ens family fresh står på handfatet vet vad jag talar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0