jag har tid. jag har lediga dagar

Mitt liv som bekymmerslös playboy löper vidare.. Dagens projekt bestämde jag igår skulle vara ett megaskrov. Det är ett lämpligt dagsverke. Annars har jag märkt hur jag börjat snåla ner på saker som jag tidigare halade fram plånkan för utan att blinka. Det är nog ganska sunt.. Det är skönt att vara ledig men även om jag klarar mig så är det lite tärande att gå back varje dag. Jag var till stugan och meta lite med storsis igår och märkte hur jag var väldigt mån om att ta tillvara på fisken och rensa för att bekosta bensinpengarna dit hehe;).
Nåja. Var på arbetsförmedlingen igår för att "skriva in mig" och kom förstås ihåg att fara dit en kvart innan dom stängde. Oduschad och jävlig. Det känns verkligen töntigt att gå dit på nåt sätt. Denna jätteinstitution där folk sitter och knappar på deras datorer men ingen nånsin får jobb. Menmen ska man få ut nåt av akassan innan höstplugget är det ju bara knata dit. Hade registrerat mig på nätet innan eftersom dom sagt det på måndan (då jag även då kom 10 min innan stängning) och när jag nu satte mig ner för att prata med en person började hon gå igenom vad jag valt. Jag hade valt programmering och sånt eftersom det är ju det enda jag är rätt kvalificerad inom och sen valde jag också robotstyrning(!!). Nej inte eftersom det verkade coolt utan för att det verkligen inte går att välja nåt allmänt intresse av att jobba inom industri. Hon på arbetsförmedlingen bara "jaha och vad har du valt här". Och jag förklarade att det där bara symboliserade att jag skulle kunna tänka mig jobb på Rönnskär eller så men hon vidhöll då att man måste ha en tokspecialinriktning inom industrin hur okvalificerad den än må vara för att de ska kunna sovra bland alla sökande de skickar in. Annars får de lätt huvudvärk. Så jag tror att numera är jag enligt arbetsförmedlingen hemskt intresserad av att jobba inom den del av industrin som pysslar med plast och gummi.

Annars är det väl på  västfronten inte mycket nytt. Ser ut att bli nån form av militärtältsfest på midsommar och det ska nog bli skoj. Eller det ska det. Vädret har börjat hämta sig också så snart måste jag göra slag i saken att köpa mig en hängmatta och hänga upp på balkongen.

tjipp


Kommentarer
Postat av: The Map

Igår såg jag en enorm likhet mellan dig och, håll i dig nu, Håkan Hellström. Faktiskt!

Har du dött eller varför uppdaterar du aldrig?!

/kartan

2008-06-25 @ 09:11:13
URL: http://karint.blogg.se/
Postat av: matteus

det är jag väl inte eller? varför tänkte du på det just igår?

Ha! Jag uppdaterade förresten precis nyss.

2008-06-25 @ 14:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0