Små och stora mirakel

Ett mirakel har skett. Och när jag tänker efter är det ganska stort. Veckans Macka kan slänga sig i väggen. I sann vetenskaplig anda ska jag försöka återberätta det så exakt som möjligt. Hursomhelst. Jag lämnade en 3/4 full burkcider på soffkanten när jag for från lägenheten i lördags. När jag senare kom hem något lullig och somnade på soffan så måste jag knuffat ner denna från kanten... och...här kommer det.. den föll och landade UPP OCH NER(!). Och det vackraste av allt är att nästan allt innehåll stannade kvar i burken (av vikten, trycket, sockret, de lärde må tvista exakt varför).
Så igår två dagar senare hittar jag då en cider med en liten pöl runt upp och ner bredvid soffan, höjer lite på ögonbrynen lyfter upp den och den börjar klucka.
Jag hoppas ni förstår vidden av denna osannolikhet. Om tur jämnar ut sig, och det lär den ju göra, så har jag troligen ett blixtnedslag i bakhuvet att vänta de kommande dagarna..

 <- Dramatiskt återskapande. Dock utan pöl.

Nä nu har jag förhalat städningen länge nog. hejhej.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det var ju lite kul.. :) snygg soffa!

2008-02-15 @ 23:04:40
Postat av: matteus

jo har fortfarande inte kommit över det.. & tack soffan funkar det är min favoritplats ju=)

2008-02-18 @ 21:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0