Uppsats uppsats

Tre dagar and counting nu i den subtillvaro som kallas uppsatsskrivande. Den går ut på att man pluggar en halvtimme, letar åt nåt ord på nätet som man inte vet vad det är, typ koherentism, varpå man snubblar över ett webbläsarfönster med youtube och en tant som cyklar sin rex lyx in i en jordhög. Varpå man klickar på likadana klipp, surfar på några bloggar, kommer på att man inte kan plugga på fastande mage, kommer på att man inte kan plugga outvilad. Får sjuk ångest över att man inte pluggar. Slår på tvn. Slår av tvn. Pluggar en halvtimme av bara farten. Kommer på att det är simpsons och att ett avsnitt kan man ju se. Ser akutellt. Pluggar en kvart. Kommer på att man studerar bättre när man fått frisk luft. Åker till syrran och går broarna. Fikar. Åker hem. Känner sig fett aggressiv över att man inte fått nåt gjort. Letar åt några talböcker på nätet i ett någotsånär relevant ämne. Glömmer att lyssna. Börjar från början. Och så vidare, i all evighet.
Nåja skrivit 2 av 3 uppgifter nu. Bara den sista och knöligaste kvar. Jobbigt när man inte har precis den kurslitteratur som behövs när man ska skriva saker. Så jag använder mig av litteraturen internet istället och en personlig hemsida av en snubbe som heter Gregory. Hoppas man slipper redovisa sina källor.
Så är det. ska va klart till midnatt. 10 hours remaining.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Välkommen till verkligheten. Vänta bara tills du ska skriva exjobb då ser varje dag ut så i 3 månader. Dags att uppsöka närmsta räls....

2008-12-03 @ 14:20:16
URL: http://teoria.blogg.se/
Postat av: matteus

äh va inte så kaxig nu jag har ju faktiskt skrivit exjobb en gång.. även om det i princip var en manual till ett dataprogram jag hade gjort där halva sidorna var bilder=)

2008-12-03 @ 14:53:12
Postat av: Hanna

Hej... oj vad jag känner igen mig.. :) sitter med en rapport som ska in.. och jag gör allt annat.. som sagt... läser bloggar just nu :)tänk om man kunde vara duktig att göra bort allt uppgifter för att sedan vara ledig(tills nästa kurs börjar om )

hoj // Hanna B

2008-12-03 @ 15:18:57
Postat av: Pernilla

Men du är ju en liten datanörd också :P Ska lägga in bilder i mitt exjobb och se vad handledaren säger. Vi får inte ens ha en bild på framsidan haha. "Här är en gubbe det är synd om för han fick betala ett skattetillägg om 90 000 kr. Se så synd det är om honom"

2008-12-03 @ 18:10:15
URL: http://teoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0