hejbara

annars så har julen varit bra. advent var också bra även om den gick mera obemärkt förbi. advent har detta år varit synonymt med korv. med bröd. Jag har köpt runt 5 påsar korvbröd denna advent. 5 påsar a 20 bröd = 100 korvar / 30 dar = 3,3 korvar om dan. Med bröd. En vanlig dag. Jag nämner det eftersom jag är lite stolt över det. Som följd av denna överkonsumtion har jag också tagit det man her på till en ny nivå. Ketchup, dressing, bostongurka, sötsur sås, stekt lök, pickles, you name it.. förutom senap vilket är diskasting.,

synden straffar sig själv brukar det dock heta och den här synden (frosseri) har faktiskt straffat sig genom att 2009 kommer bli gammalt innan jag äter nästa korv. Om det är ett egentligt straff vet jag iofs inte, dock måste jag hitta nåt nytt att ta sikte på när ja handlar..

Hujja... julen var som sagt bra. julafton var mycket som vanligt med undantag för en 2-3 timmar(!?) lång diskussion om politik och religion som ägde rum nånstans efter kalle anka och innan maten. Det är kul att diskutera sånt där inom släkten för vi tycker så sagolikt olika om många saker. Till exempel finns det dom som tycker att utvecklingsläran inte har några belägg och att åke green inte är en cancersvulst. med såna personer runt bordet är det bara janne josefsson som fattas så har man nåt som skulle gå sända i marknätet

juldagen och i lördags blev det utgång. Roligt har det varit. roligt och lite eljest. Det här hitta jag på youtube nyss förresten. rolig kille. louis ck om amerikas sorgligaste avrunkning


Kommentarer
Postat av: maria

Det där med varmkorvarna är ju ändå värt lite mer uppmärksamhet. Ett erkännande från svenska folket. Kanske en förgylld staty utanför ICA till minne av bragden vore nåt?

2008-12-30 @ 16:12:35
Postat av: tore

mm jo ja tänker inte helt olikt den vi har på torget.. eller inte så noga bara det är en reflekterande pool nedanför

2008-12-30 @ 18:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0