gott nytt år...

åhåå jag är så trött.. La mig ovärdigt sent igår.. igen. hade tänkt sova till 2 men vaknade kl11 av att syrran ringde och undrade om jag kunde skjutsa dom till bergsbyn i afton. Jag sa att det kunde jag troligen inte men var tvungen kolla upp exakt hur landet ligger till ikväll. Så jag gjorde det. det visade sig att jag inte kunde skjutsa. Men som frukt av allt det här blev jag förstås plötsligt pigg. Sen klockan 1 var jag förstås dödstrött igen. La mig ner för att sova lite innan systemet stängde. Sov/vliade ett tag. sådär skönt som man bara kan göra på eftermiddagarna när man är hejdlöst trött..
Funderade på hur jag nånsin skulle kunna ta mig upp innan 3. Funderade på att skita i det och köpa ett par folköl och så får det vara det. Men kom på att jag hursomhelst var tvungen att handla dasspapper på ica som ligger vägg i vägg med systemet (ja jag kunde ha kombinerat detta med folkisarna från moröhallen men det tänkte jag inte på då. För när man är så trött tänker man inte i hela meningar.)
Låg kvar ett tag till. Jävla väckaren ringde. Ställde fram den till halv 3. Den ringde igen tio över 2. Jävla skitväckare som inte går att ställa in på en viss tid. Hatade väckaren. Tänkte sova ett tag till. Tänkte att om jag fått välja att ta livet av mig eller stiga upp skulle jag förmodligen gjort det förstnämnda. Men eftersom det var ett hypotetiskt resonemang och jag inte i praktiken kunde ta livet av mig utan att kliva upp gick det bort.

Så nu är jag här. Diciplinerad som jag är begav jag mig trots allt på systemet. Köpte några öl och ett mousserande vin för 69kr för att lyxa till det dagen till ära. Köpte dasspapper, denniskorvar (allt färdigmarinerat var förstås slut på maxi) och lite annat jag passerade.

Har sällan varit så otroligt osugen på att festa eller träffa folk. Men nu är det nyår så då måste man ju i princip. Och det kommer säkert bli kul. Det enda bra är att festen är med gamla gänget borta i hebbersliden, så man slipper bry sig om världsliga saker som försök till frisyr eller rena kläder. Eller försök till att vara trevlig när man väl är där.

Så gott nytt år på er allihopa! Hoppas ni får ett bra nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0