go jul

Som vanligt är jag uppe på tok för länge. Som vanligt beror det på att har jag inga tider att passa "tidigt" på dygnet så ger jag efter för min sjukliga morgontrötthet.. Idag var jag iofs tvungen upp vid 11 för att hämta huvudburken från guldstaden som jag lovat fixa under lediga stunder nu i jul. Det kan man ju tycka är ett berömvärt åtagande men faktum är att det förmodligen var jag som gav den nådastöten i torsdags när jag skulle fixa några mindre fadäser som inte lirade och ryckte sladden när datorn vägrade starta om. Sånt Kan sätta sina spår på disken. Det händer nästan aldrig men nu hände det uppenbarligen.
Så jag sopar till stor del igen mina egna spår såattsäga. Plus att alla stackare som vill sitta hemma och plugga körskolefrågor nu under julen inte kan göra det när själva modermodemet inte är ikopplat. Så jag kan väl känna ett visst, om än litet, ansvar mot den lilla skaran.

För att fortsätta den lite tradiga diskussionen om dygnsrytm kan jag nämna att kl12 när jag var hemma igen var jag förstås medvetslöst trött och vilade lite.. och sen blev det som det vart. förstås.

Skitsamma. Nu är det alltså jul igen.  Vilket jag ser fram emot. Vuxet nog mest för maten och att träffa våran trevliga släkt. Och karl bertil jonsson och allt annat som hör julen till i dess mest romantiska skimmer. Och på juldan ser det ut att bli utgång. ska bli superkul det med med alla som är hemma och på gott humör...

vad mer? jag har ofixat en julklapp.. får se om jag sköter det via maxi imorrn. får väl bli ett paket mums mums och två trisslotter och en lapp där det står förlåt. Nä javet inte nog fixar jag nåt.

for ut och gick nyss i säkert -15 vilket kanske inte var så taktiskt ur trötthetssynpunkt.. så nu får det väl bli läsning eller family guy eller nåt annat till söms. kl11 imorrn bär det av till sandfors.

GoD Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0