OS

Visst har OS varit ovanligt ointressant för att vara det största sportevenemanget som finns.. Jag har knappt sett nåt. Lite fotboll, lite repriser och lite random obegripliga sporter typ lerduveskytte, gång och tae kwondo. En annan gren som ju är helt sagolikt dum är ju modern femkamp. Den består av om jag inte missminner mig fäktning, hästhoppning, simning, typ skytte och nåt mer.. Skulle inte förvåna mig om det är schack eller tipsrunda. Modern femkamp är ju så omodern som en sport kan bli. Låter som en helgförströelse instiftad av en medeltida engelsk baron. Som sedan också hade tillräckligt mycket deg för att köpa in den i OS.

En anledning till att just detta mästerskap heller inte är så intressant är ju att alla våra bra svenska har försvunnit på olika sätt. Christian Olsson är skadad, Klüft har slutat med det hon var bra på och Kallur sprang rätt in i första häcken. Men så kan det va. Snart står allt kvarvarande hopp till Jörgen Persson i pingpong.

Nej det roligaste med såna här tillställningar är nog alla underligheter man ser. Dråpliga missar, öststatare som ser ut som dom kommer från amerikanska 70talspolisserier och sergeritervjuer med koreaner och benegaleser på prickfri engelska "I try hard. I run fast. I have little soldier in heart" och sådär. Sen har jag också upptäckt under mina få minuter framför tvn att hela två deltagare heter Hooker i efternamn. Bara en sån grej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0