Mina tio senaste kulinariska snedsteg. Nr 10: slemmiga korvar

Tänkte påbörja en artikelserie om hur det kan gå tillväga (och framförallt fel) i köket. Ofta med bullrande mage och allt vad det innebär som följd. För att komma igång  väljer jag en händelse från veckan som gått.
Slemmiga korvar
I torsdags när jag kommit hem från en kväll av samkväm hos min gamle vän mårten och även mina föräldrar kände jag hur buken behövde fyllas. Utan större förhoppningar scannade jag av kylskåpshyllorna och fick till min överraskning och glädje se en tredjedels Opes pottisallad och tre grillkorvar som dolt sig i en påse bakom en tallrik med gammal sallad.
Att korvarna var slemmiga är kanske inte något nödväntigtvis positivt, men varvid något jag och min mage vant oss och inte lägger alltför stor vikt. Därför placerade jag dem på en tallrik och gav dem en och en halv minut av 750W strålning.

Efter denna behandling såg de genast aptitligare ut, torra och varma och slemmet hade avlägsnat sig i form av ett fettdis som fyllde mikrougnen när jag öppnade den.

Utan att bli för långrandig i berättelsen eller alltför detaljerat avslöja utgången så kan jag iaf säga att som vanligt för att platsa på denna lista spenderades resten av kvällen i intervaller på vita ringen. Ungefär kvartslånga intervaller skulle jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0