Den v*te mannen marscherar vidare

Nej usch. Har ni tänkt på att så länge man är i majoritet är det mycket ofint att hävda grupptillhörighet. Att kämpa för exempelvis homosexuellas rättigheter är klart mer passande än att kämpa för heterosexuellas. Kanske iofs ligger inbyggt att majoritetsgruppen alltsomoftast åtnjuter en bättre ställning i samhället och att promota denna därför lätt ses som och leder till förtryck gentemot andra samhällsgrupper.

Nu filosoferade jag utan att ens tänka på att det var filosofi jag höll på med. Det verkar ju skitlovande. Alltså kanske jag håller på med det ändå utan att jag måste. Dvs det är någon typ av intresse trots allt. Kursen börjar 1a sept och då kommer jag om allt går som planerat befinna mig i hörsal F i humanisthuset.
I ett något sånär relaterat ämne har jag idag äntligen fått mina böcker som jag beställt. Återstår att se hur bra dom är. Återstår att se om jag läser ut dom. Har en pekuliär (finns det ordet i sverige) vana att bara komma mig genom halva böcker menmen. Dom jag med spänning inväntar är iaf följande. "Sex, droger och kalaspuffar" av Chuck klosterman, "100 stora tänkare" för att ha nån sorts jäkla referensram när kurskollegorna börjar babbla som om dom förstår och "the art of deception" av allas vår favorithackare Kevin Mitnick.
 

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0