Född 1913

Mycket ska man vara med om om man föddes året efter Titanic. Första världskriget, depressionen, andra världskriget, Elvis, hippies, tv, datorer och Olof Palme. Och nu det här. Ombildande av din lägenhet till bostadsrätt. Vem har tagit det beslutet? Det måste man väl inte göra?

Tant: Hej vart har jag kommit?
Jag: Till Bilda Bostad, en informationsservice om ombildande av lägenheter.
Tant: Du förstår jag är 95 år, inte kan dom väl tvinga en till det här? Vi lever väl i en demokrati?
Jag: Nej det där är absolut frivilligt. Man behöver inte köpa om man inte vill.
Tant: Bra för annars måste jag då flytta. Och jag hade inte tänkt flytta nån mer gång. Nästa gång blir det graven.
Jag: Hehe, nä vadå.
Tant: Men det är ungdomar här i trappen. Och dom bankar på dörren och skriker "bostadsrätt, bostadsrätt mormor". Man blir ju rädd.
Jag: (!!) Nä du behöver absolut inte köpa eller ändra något med din lägenhet. Det fortsätter som tidigare.
Tant: Okej. Men då tackar jag för informationen. Hej hej.

Stackars tant...=)

Kommentarer
Postat av: Kartan

Jo men det var ju bananen jag glömt att köpa, och den var god den goda glassen:P Jag vill sluta nuuuu!

2008-04-06 @ 18:20:03
URL: http://karint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0